Game Design og Virtual Reality

19.08.18 – 15.12.18

Linjefaget Game design og Virtual Reality har tre hovedformål

Du får et bredt kendskab til computerspil – med hensyn til genre, opbygning og spildynamik.

Du får praktisk og faglig indsigt i alle faser af et spils udvikling – og lærer at beherske gennemprøvede og stærke designprincipper og metoder.

Du får inspiration til udvikle dine egne ideer og gøre dem bedre ved at trække på erfaringer, kendte iterative designmetoder og interaktionsdesign. Du har dermed gode forudsætninger for at gå videre i en it og tech uddannelse med spiludvikling og blive spiludvikler.

 

Augmented Reality (AR)

Morten Lyk underviser i VR

Jorden i VR

 

 

 

 

 

På Game design designer og afprøver du dine egne spil til en computer, skræddersyet efter dine tanker. Hos os får du erfaring til at kunne gøre dine spil til mere end bare små projekter.

Hør her, hvad Mads Møller Jensen, der var elev på Game Design og VR i foråret 2018, siger om det.

 

Du lærer spiludviklingens håndværk og får lagt grunden til en solid praksis, både når det gælder om at udtænke nye spilverdner og omsætte ideer til konkrete spil. Du bliver introduceret til udviklingsplatformen Unity og programmeringssproget C# . Derudover anvender vi Blender til modellering og animation af 3D-objekter. Vi opbygger din praksis trin for trin, så du går fra at programmere et meget simpelt spil til at udvikle skræddersyede spil i dialog med brugere.

Indledningsvist lærer du at udvikle spil og forstå grundlæggende programmering ved at videreudvikle video tutorials fx roll-a-ball, space shooter og side-scroller. Herunder ses elevernes varianter a side-scroller klassikeren

 

Anders’ grønne sidescroller

Constances flyvende øer

Magnus’ sidescroller


Mortens isflager med gedebukke

Simons dæmoner og svampedyr

Mikkels tank

 

 

 

 

 


Derudover udvikler vi sociale hotseat flerbrugerspil:

Hjemmelavet flerbruger controller

Opsætning af spillere

Første iteration af spillet

 

 

 

 

 

 


 

Som led i kurset lærer du også at udvikle applikationer i Virtual & Augmented Reality. Du lærer at udvikle modeller og film i 3D.

Igennem undervisningen får du dyb indsigt i, hvordan mennesker bruger spil og andre interaktive teknologier, når de skal underholde sig, lære noget eller samarbejde om at skabe noget nyt.

Du bliver også introduceret til vigtige miljøer inden for spiludvikling – uddannelser, produktionsselskaber, netværk og konferencer.

Din hverdag på Game design
Kurset på højskolen er for alle os, der elsker spil eller bare vil snuse lidt til området. Det er ekstremt begyndervenligt og tilpasser sig hurtigt niveauet hos de individuelle elever, så alle bliver udfordret.

Vi skal også på studietur og ekskursioner, hvor vi kigger på alt det spændende der er til rådighed, og vælger hvad der er bedst for os. Tidligere game hold på Askov Højskole har:

  • Besøgt Unity
  • Besøgt Kiloo, Knapnok Games og flere store danske spiludviklere
  • Besøgt VR-virksomheden Khora og
  • Haft gæsteforedrag af Startup-virksomheden KUBO-robots.

og meget mere…

Når du går herfra
Har du oplevet alle sider af spiludviklingens verden, og du har modtaget specielt fokus på design aspekter, der kan tages med herfra og ikke kun bruges i spil, men alle aspekter af design af interaktion mellem mennesker og teknologier.

Hvis du før var i tvivl om hvor du ville hen i spilverdenen, har du nu fået set det hele, og er bedre forberedt på næste trin, hvad enten det er indie-udvikling, jobansøgning eller videre uddannelse som spiludvikler.

 


Læs mere om livet på højskole

Eller: Book en rundvisning


Linjefagsleder Morten Lyk

Morten Lyk

Morten er uddannet ingeniør og brænder for spiludvikling. Han er i stand til at vise dig hvordan man udvikler spil fra bunden af, alt fra idégenerering, programmering, modellering til færdigt spil.Han har tidligere undervist på Syddansk Universitet i bl.a.spiludvikling og 3d modellering. Morten har altid været nørd, med interesse i tegneserier, spil og film.

Mortens artikler:

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P., & Lyk, M. (2017). Seeing the unseen: Spatial visualization of the Solar System with physical prototypes and Augmented Reality. International Journal of Designs for Learning, 8(2), 95-109. Majgaard 2017 ijdl

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P., & Lyk, M. (2016). At se det usete – Rumlig visualisering af solsystemet med fysiske prototyper og Augmented Reality. Mona, 2016(3), 23-40. link


Er du klar?

Ja tak! Tilmeld mig Gamedesign og Virtual Reality, forår 2019

Forår 2019 – 12, 16 eller 24 uger

Forårets lange kursus varer 24 uger og strækker sig fra 6. januar til 22. juni 2019. Prisen for at deltage i hele kurset er 1.700 kroner per uge (inkl. studierejse), det vil sige i alt 40.800 kr.

Det er imidlertid muligt at starte midtvejs på kurset den 3. marts og dermed gennemføre et 16 ugers forløb. Den ugentlige pris er lidt højere (da studierejsen i maj skal fordeles på færre ugers betaling). Pris per uge er 1.800 kr., altså i alt 28.000 kr.

Det er også muligt at starte kurset 6. januar og stå af midtvejs, den 30. marts. Længden på kurset bliver da 12 uger og omfatter ikke en studierejse. Derfor er den ugentlige betaling lidt lavere, nemlig 1.500 kr. per uge, i alt 18.000 kr.

Starter eller slutter du uden for angivne tidspunkter, vil den ugentlige timebetaling kunne variere en smule, da udgiften til studierejse fordeles på de enkelte uger.

 

Tilmelding

Efter tilmelding opkræves et tilmeldingsgebyr på kr. 500,00 og depositum på 1.500,00 kr. i alt  2.000,00 kr.

Kursusinfo

Varighed:12, 16 eller 24 uger
Startdato:6. januar 2019
Slutdato:22. juni 2019
Pris: 1.700,- pr. uge Inkl. studierejse

Mere info