Game Design og Virtual Reality

19.08.18 – 15.12.18

Linjefaget Game design og Virtual Reality har tre hovedformål

Du får et bredt kendskab til computerspil – med hensyn til genre, opbygning og spildynamik.

Du får praktisk og faglig indsigt i alle faser af et spils udvikling – og lærer at beherske gennemprøvede og stærke designprincipper og -metoder.

Du får inspiration til udvikle dine egne ideer og gøre dem bedre ved at trække på erfaringer kendte iterative designmetoder og interaktionsdesign. Du har dermed gode forudsætninger for at gå videre i en uddannelse som spiludvikler.

Augmented Reality (AR)

Morten Lyk underviser i VR

Jorden i VR

 

 

 

 

 

 

På Game design designer og afprøver du dine egne spil, skræddersyet efter dine tanker. Hos os får du erfaring til at kunne gøre dine spil til mere end bare små projekter.

Du lærer spiludviklingens håndværk og får lagt grunden til en solid praksis, både når det gælder om at udtænke nye spilverdner og omsætte ideer til konkrete spil. Du bliver introduceret til udviklingsplatformen Unity og programmeringssproget C# . Derudover anvender vi Blender til modellering og animation af 3D-objekter. Vi opbygger din praksis trin for trin, så du går fra at programmere et meget simpelt spil til at udvikle skræddersyede spil i dialog med brugere.

Indlningsvist lærer du at udvikle spil og forstå grundlæggende programmering ved at videreudvikle video tutorials fx roll-a-ball, space shooter og side-scroller. Herunder ses elevernes varianter a side-scroller klassikeren

Anders’ grønne sidescroller

Constances flyvende øer

Magnus’ sidescroller

 

 

 

 

 


Mortens isflager med gedebukke

Simons dæmoner og svampedyr

Mikkels tank

 

 

 

 

 

 


Derudover udvikler vi sociale hotseat flerbrugerspil:

Hjemmelavet flerbruger controller

Opsætning af spillere

Første iteration af spillet

 

 

 

 

 


Som led i kurset lærer du også at udvikle applikationer i Virtual & Augmented Reality. Du lærer at udvikle modeller og film i 3D.

Igennem undervisningen får du dyb indsigt i, hvordan mennesker bruger spil og andre interaktive teknologier, når de skal underholde sig, lære noget eller samarbejde om at skabe noget nyt.

Du bliver også introduceret til vigtige miljøer inden for spiludvikling – uddannelser, produktionsselskaber, netværk og konferencer.

Din hverdag på Game design
Kurset er for alle os der elsker spil, eller bare vil snuse lidt til området. Det er ekstremt begyndervenligt og tilpasser sig hurtigt niveauet hos de individuelle elever, så alle bliver udfordret.

Vi skal også på studietur og ekskursioner, hvor vi kigger på alt det spændende der er til rådighed, og vælger hvad der er bedst for os. Tidligere hold har:

  • Besøgt Unity
  • Besøgt Kiloo, Knapnok Games og flere store danske spiludviklere
  • Besøgt VR-virksomheden Khora og
  • Haft gæsteforedrag af Startup-virksomheden KUBO-robots.

og meget mere…

Når du går herfra
Har du oplevet alle sider af spiludviklingens verden, og du har modtaget specielt fokus på design aspekter, der kan tages med herfra og ikke kun bruges i spil, men alle aspekter af design af interaktion mellem mennesker og teknologier.

Hvis du før var i tvivl om hvor du ville hen i spilverdenen, har du nu fået set det hele, og er bedre forberedt på næste trin, hvad enten det er indie-udvikling, jobansøgning eller videre uddannelse som spiludvikler.


Læs mere om livet på højskole

Eller: Book en rundvisning


Linjefagsleder Morten Lyk

Morten Lyk

Morten er uddannet ingeniør og brænder for spiludvikling. Han er i stand til at vise dig hvordan man udvikler spil fra bunden af, alt fra idégenerering, programmering, modellering til færdigt spil. Han har tidligere undervist på Syddansk Universitet i bl.a.  spiludvikling og 3d modellering. Morten har altid været nørd, med interesse i tegneserier, spil og film.

Mortens artikler:

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P., & Lyk, M. (2017). Seeing the unseen: Spatial visualization of the Solar System with physical prototypes and Augmented Reality. International Journal of Designs for Learning, 8(2), 95-109. Majgaard 2017 ijdl

Majgaard, G., Larsen, L. J., Lyk, P., & Lyk, M. (2016). At se det usete – Rumlig visualisering af solsystemet med fysiske prototyper og Augmented Reality. Mona, 2016(3), 23-40. link

 

 

 

 


 

 

 

Er du klar?

Ja tak! Tilmeld mig Game Design og Virtual Reality, Forår 2018

Ja tak! Tilmeld mig Gamedesign og Virtual Reality, Efterår 2018

 

Forår 2018 – 24 uger (er i gang)

Forårets kursus varer 24 uger – fra 7. januar til 23. juni 2018. Prisen for at være med er 1.688,00 kr. pr. uge, i alt kr. 40.512,00, som indbetales over 6 rater.
I betalingen indgår finansiering af studierejse.

Efterår 2018 – 17 uger
Efterårets kursus varer 17 uger – fra 19. august til 15. december. Prisen for at være med er 1.765 kr. pr. uge, i alt 30.005 kr., som indbetales over fire rater.
I betalingen indgår finansiering af studierejse.
Tilmelding
Efter tilmelding opkræves et tilmeldingsgebyr på kr. 500,00 og depositum på 1.500,00 kr.,
i alt 2.000,00 kr.