Få en rundvisning

Book en rundvisning

Hjem / Få en rundvisning

Book en rundvisning

Giv os en time og lad os vise dig dit højskoleliv.
Der er ingen grund til ikke at tage afsted, det koster dig nemlig ikke noget. Vi refunderer dine transportomkostninger efter besøget.

Jeg er interesseret i følgende linjefag:*
(Hvis du er i tvivl, sætter du bare flere krydser)

Kontaktoplysninger

Når vi har modtaget din forespørgsel, kontakter vores højskolesekretær Pernille dig.
Vi bestræber os på at imødekomme dit ønske. Hvis det alligevel ikke kan lade sig gøre, finder vi selvfølgelig et tidspunkt sammen.

Vi er en lille højskole med store rammer. Vi skal opleves, og det har du mulighed for ved at booke en rundvisning. På rundvisningen viser vi dig naturligvis skolens store flotte arealer, du kommer både til at se linjefagslokaler, fællesrum og spisesal. Når der er elever, bestræber vi os også altid på, at du får mulighed for at snakke med dem og se deres værelser. Så vidt det er muligt, bliver du vist rundt af læreren på det linjefag, du er interesseret i.

Det skal selvfølgelig ikke koste dig noget at besøge os. Derfor refunderer vi dine transportomkostninger efter besøget.

Find det ophold der passer dig bedst

Se hvilke tidspunkter vi kan tilbyde dig et højskoleophold

Se kommende højskoleophold →

“Der har været tid og rum til bare at være. Tid til at lære og turde dvæle ved det enkle.”

Nanna Jørgensen

Elev i foråret 2021 på Journalistik

Elev, forår 2020 og efterår 2020

“Livet skal ikke kun gøres op i penge, men også i oplevelser.”

Elias von Staffeldt

Elias von Staffeldt, journaliststuderende

Du vælger selv, om du vil bo alene eller sammen med en roomie. De fleste elever bor sammen to og to på højskolen, og for mange af vores elever er det en del af oplevelsen ved at gå på højskole, at de prøver at bo sammen med en roomie.

Hvilke fag har jeg ud over linjefag?

Ud over dit linjefag kan du på Askov Højskole vælge imellem flere valgfag. Nogle ledes af højskolens lærere, andre af eksterne timelærere. Derudover er der fællesfag som er obligatoriske for alle elever.

Læs mere om højskolen

Det har været det bedste i mit liv

Egentlig havde jeg ikke selv tænkt på at tage på højskole, men en veninde opfordrede mig til det.

I starten var det ret overvældende, og de første to uger ville jeg hjem. Jeg følte mig usikker og overstimuleret. Mine veninder overtalte mig til at give det en chance, og det gjorde jeg. Heldigvis. For at være på højskole har været det bedste i mit liv.

Hvis du overvejer at tage på højskole, så gør det. Spring ud i det. Du får så meget ud af det både fagligt, socialt og personligt. Giv det en chance, det er bedre, end du tror.

Jeg valgte Askov Højskole, fordi jeg gerne ville have journalistik som linjefag, og fordi der er så mange kreative valgfag. Det elsker jeg at fordybe mig i. Alle lærerne er virkelig engagerede – man kan mærke, de brænder for det, de laver.

Hver gang, vi har lavet et journalistisk projekt, fik jeg et adrenalinkick, når jeg var på research og fandt ud af, at min hypotese holdt stik. Jeg er virkelig vild med at formidle og er i gang med at uddanne mig til journalist på Syddanske Universitet.

Camilla Tonnesen, F21, Journalistik

Fællesskabet er der hele tiden

Da jeg kom, var jeg spændt på at møde de andre, men alle var bare søde og imødekommende. Man kunne bare være sig selv og give den gas.

Der sker noget hele tiden. Man kan godt være på værelset for sig selv og slappe af, men du kan også hele tiden være en del af fællesskabet, for der sker noget hele tiden. Og jo mere, du involverer dig, jo mere får du ud af opholdet.

Jeg valgte Askov, fordi der var en litteraturlinje, og det var som om, undervisningen var designet til mig. Det har været så fedt, og jeg føler virkelig, jeg er vokset på bare tre måneder. Undervisningen bliver tilpasset til os, og jeg har bare rykket mig så meget. Det har givet mig mod på at søge ind på Forfatterskolen.

Jeg har fået nye venskaber og har aftalt at flytte sammen med en rigtig god ven fra højskolen.

Noah Steffensen, F21, Litteratur

Det sociale var det allerbedste

Før jeg startede på højskolen, var jeg nervøs for, om højskoleopholdet ville blive en lige så livsforandrende oplevelse, som jeg havde hørt, det skulle være. Den nervøsitet var helt ubegrundet, for det blev en kæmpe oplevelse.

Højskolen gør rigtig meget for fællesskabet og arrangerer mange ting, men du har selv et ansvar for at blive en del af det, for det er i fællesskabet, du får den store oplevelse.

Askov Højskole er fed, fordi den har så meget historie. Når jeg nævner Askov for andre, er der altid én, der har en relation til skolen. Jeg elsker at være steder, hvor der er en historie, jeg kan blive en del af.

Det allerbedste ved højskoleopholdet var det sociale. At være sammen med andre hele tiden er meget intenst, men jeg er blevet mere udadvendt. Vi griner rigtig meget og laver mærkelige og fjollede ting – alt det, ungdomslivet er og skal være.

Jeg har fået mange nye venner, og fællesskabet med dem fortsætter efter højskolen.

Sofia Maria Madsen, F21, Journalistik