03. juli 2022 - 09. juli 2022

Familiehøjskole // venteliste

Hjem / Ugekursus / Familiehøjskole // venteliste

Tag familien med på sommerhøjskole! Hiv en uge ud af kalenderen og nyd en aktiv ferie sammen. Ugen er spækket med spændende aktiviteter, som hele familien kan være med på – fra barn til bedsteforældre.

Vi kommer ud i naturen, ser, rører, lytter, synger, leger og har det sjovt og prøver grænser af. I løbet af ugen tager vi ud af huset og får nogle gode oplevelser, men vi skal også hygge med workshops, foredrag og lege på skolen, som udfordrer os til at arbejde sammen som familie.

Vi har tidligere prøvet kræfter med aktiviteter som:

• Animationsworkshop
  • Tilberede Vadehavsmåltid
  • Modellering i ler
  • Fantasy-workshop
  • Flower-Power blomstertryk
  • Yoga for hele familien
  • Vikingespil

Alle aktiviteter og foredrag er tilrettelagt så både børn og voksne kan være med. Når børn og legesyge voksne trænger til at brænde krudt af, er der masser af plads til sport og leg på vores store græsplæne eller i gymnastiksalen.

Om aftenen har de voksne tid til at netværke og nyde et glas vin. For selvom I er sammen som familie, er der rig mulighed for at lære andre familier at kende og få nye venner – for både børn og voksne. Giv dig og dit barn eller barnebarn nogle sjove og lærerige dage sammen i sommerferien.

Kursusledere

Lene Kersting

Lene Kersting er højskolens underviser i keramik, tegning, maleri og glas. Desuden er hun kursusleder på en række korte kurser. Lene er uddannet keramisk designer fra Designskolen Kolding. I en periode har hun studeret på Icelandic college of art and crafts. Siden har hun arbejdet på LEGO og er i dag selvstændig keramiker ved siden af undervisningen. Ud over Askov Højskole underviser Lene på Vejen billedskole/kunstmuseum og Billedskolen Nicolai i Kolding.

lk@askov-hojskole.dk

Simon Köslich

Simon er uddannet civilingeniør i Lærings- og Oplevelsesteknologi fra Syddansk Universitet. Simon er ekspert i design af læringsrobotter og har blandt andet udviklet en robot til undervisningsbrug i folkeskolen. Derudover har han erfaring som teknologidommer ved FIRST LEGO League og som medhjælper på Teknologiskolen på SDU. I sin fritid er Simon kæmpe teknologi- og spilnørd.

sk@askov-hojskole.dk +45 61 39 06 80

Familiehøjskole // venteliste

Startdato03. juli 2022

Slutdato09. juli 2022

Pris fra5.050 kr.

Obs. Dette kursus har venteliste. Du kan tilmelde dig ventelisten via tilmeldingsknappen, så kontakter vi dig, hvis vi får et afbud.