15. september 2024 - 21. september 2024

Tegn og mal i naturen

Hjem / Ugekursus / Tegn og mal i naturen

Vil du gerne tegne og male i naturen? På kurset ‘Tegn og mal i naturen’ tager vi ud i den danske natur for at lade os inspirere, tegne og male. Ugen byder på masser af inspirerende naturoplevelser og arbejde i det fri, og du kan være med, uanset om du bare godt kan lide at tegne de indtryk, du får i naturen, eller du gerne vil blive dygtigere til at udtrykke dig på papir og lærred.

I løbet af ugen bliver du præsenteret for forskellige teknikker og materialer, bl.a. akvarel, tegning, blæk og ler, og vi arbejder stille og roligt og bid for bid med at blive bedre til at indfange farver og former i naturen. Du kan fordybe dig i det, som tiltaler dig mest. Afhængigt af vejret arbejder vi ude eller inde. Alle kan være med, både begyndere og øvede – du vil hele ugen igennem kunne få tips og vejledning fra vores dygtige instruktører.

Du kan prøve kræfter med at tegne og male landskaber, planter og fugle – og vi kommer ud på spændende steder for at arbejde og opleve. I løbet af ugen når vi både til Vestkysten og Østkysten for at indfange naturen. En af aftnerne skal vi også opleve det spændende naturfænomen ‘Sort sol’, når flere hundred tusind stære går til ro i tagrørene.

Materialer

Skolen sørger for grundmaterialer. Har du egne pensler, papir og farver, som du gerne vil arbejde med, vil det være godt at tage det med.

Kursusleder

Lene Kersting

Lene Kersting er højskolens underviser i keramik, tegning, maleri og glas. Desuden er hun kursusleder på en række korte kurser. Lene er uddannet keramisk designer fra Designskolen Kolding. I en periode har hun studeret på Icelandic college of art and crafts. Siden har hun arbejdet på LEGO og er i dag selvstændig keramiker ved siden af undervisningen. Ud over Askov Højskole underviser Lene på Vejen billedskole/kunstmuseum og Billedskolen Nicolai i Kolding.

lk@askov-hojskole.dk

Tegn og mal i naturen