Højskoleophold

Priser og startdatoer

Hjem / Priser og startdatoer

På Askov Højskole har vi flere studieoptag på hvert semester. Her kan du se ugepriser for de forskellige ophold. Hos os er højskoleturen, alle øvrige ture og materialer med i prisen, så du undgår ekstra udgifter undervejs.

Højskoleophold 14-24 uger

Forår 2024

24 uger. Start: 7. januar 2024
Pris: 1.850 kr. pr. uge (inkl. højskoletur)

14 uger. Start: 7. januar 2024
Pris: 1.975 kr. pr. uge

17 uger. Start 25. februar 2024
Pris: 1.975 kr. pr. uge

Efterår 2024

18 uger. Start: 18. august 2024
Pris: 1.875 kr. pr. uge (inkl. højskoletur)

14 uger. Start: 15. september 2024
Pris: 2.000 kr. pr. uge (inkl. højskoletur)

Pitstop elev

Har du søgt orlov fra dit studie for at tage på højskole? Så er du det, vi kalder en pitstop elev. På Askov Højskole får alle pitstop elever 33% rabat på højskoleophold, som varer mere end fire sammenhængende uger.

Når du tilmelder dig dit højskoleophold, skal du skrive “pitstop” under kommentarer. Så kontakter vi dig.

Dansk sprog og kultur 14-24 uger

Forår

24 uger. Start: 7. januar 2024
Pris: 230 Euro pr. uge (inkl. højskolerejse)

14 uger. Start: 7. januar 2024
Pris: 230 Euro pr. uge (der vil ikke være en højskoletur under kurset)

Efterår

18 uger. Start: 18. august 2024
Pris: 250 Euro pr. uge (inkl. højskoletur)

Starter eller slutter du uden for de angivne tidspunkter, vil ugeprisen variere en smule, da udgiften til studierejsen fordeles på det antal uger, dit ophold varer i alt. Højskoleopholdets pris dækker ophold, undervisning og forplejning. Hvis dit højskoleophold er inklusiv højskolerejse, er udgiften til den en del af den samlede pris. Du skal forvente en mindre udgift til undervisningsmaterialer og ekskursioner.

Priser og startdatoer for 4-ugerskursus

I 2024 udbyder vi 4-ugerskurset ”Springbræt til journalistik” fra 25.02.24 – 23.03.24.

Kurset koster 9.200 kr. svarende til 2.300 kr. pr. uge. Beløbet skal indbetales senest 3 uger før kursusstart. Afbryder du dit ophold, tilbagebetaler vi ikke kursusprisen.

Prisen er inklusiv: undervisning, arrangementer og kost og logi. Du skal forvente en mindre udgift til undervisningsmaterialer.

Når du tilmelder dig, betaler du et tilmeldingsgebyr på 500 kr. og et depositum på 1.500 kr., i alt 2.000 kr., som ligger ud over kursusprisen. Tilmeldingsgebyret er et administrationsgebyr og tilbagebetales ikke. Dit depositum betaler vi tilbage, når dit ophold er slut.

Find det ophold der passer dig bedst

Se hvilke tidspunkter vi kan tilbyde dig et højskoleophold

Se kommende højskoleophold →

Få en rundvisning, se skolen, snak med vores lærere og mød de nuværende elever.

Prisen er inkl. højskoletur. Der er ikke højskoletur på 14 ugers ophold i foråret.
Når du tilmelder dig, betaler du tilmeldingsgebyr på 500 kr. og depositum på 1.500 kr. i alt 2.000 kr.

Betalingsbetingelser

Når du tilmelder dig, betaler du et tilmeldingsgebyr på 500 kr. og et depositum på 1.500 kr., i alt 2.000 kr. Tilmeldingsgebyret er et administrationsgebyr og tilbagebetales ikke. Dit depositum betaler vi tilbage, når højskoleopholdet slutter. Resten af dine skolepenge betaler du i rater. Du modtager en betalingsopgørelse, hvor du kan se, hvornår du skal betale raterne for opholdet.

Fortrydelse og afbud

Der er fire ugers opsigelsesvarsel, hvis du vælger at afbryde dit ophold. I de fire uger skal du betale skolepenge. Opsigelsesvarslet gælder også, hvis du bliver bortvist pga. brud på skolens regler. Vi refunderer ikke tilmeldingsgebyr og depositum, hvis du udebliver eller melder fra.

Hvis Askov Højskole aflyser

Vi forbeholder vi os retten til at aflyse, hvis der er for få tilmeldte indtil to uger før kursusstart.
Hvis vi aflyser, tilbagebetaler vi den fulde kursuspris inkl. depositum og tilmeldingsgebyr.

Se i øvrigt vores handelsbetingelser her

“Der har været tid og rum til bare at være. Tid til at lære og turde dvæle ved det enkle.”

Nanna Jørgensen

Elev i foråret 2021 på Journalistik

“Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg har taget den rigtige beslutning for mig selv.”

Thomas Appel

Elev, forår 2020 og efterår 2020

“Det var bare dejligt at kunne begive sig ind i fællesskabet med det samme, fordi rammerne var så gode for det”.

Benedicte Christensen

F22 – journalistik

“Askov højskole var det sted, hvor jeg fik en meget bedre forståelse af mig selv”.

Christian Kjærgaard Ibsen

F22 – game design

“Jeg kommer nok mest til at huske de små stunder og øjeblikke. Og så undervisningens frirum til at udforske, eksperimentere og fordybe sig”.

Jacob Michelsen

Elev i efteråret 2022 på Litteratur

“Alle lærere har været vidt forskellige, men de har alle sammen fået os elever til at føle os trygge, hørt og set”.

Mathilde Gravenslund Bern

Elev i foråret 2022 på Filmproduktion

Du vælger selv, om du vil bo alene eller sammen med en roomie. De fleste elever bor sammen to og to på højskolen, og for mange af vores elever er det en del af oplevelsen ved at gå på højskole, at de prøver at bo sammen med en roomie.

Hvilke fag har jeg ud over linjefag?

Ud over dit linjefag kan du på Askov Højskole vælge imellem flere valgfag. Nogle ledes af højskolens lærere, andre af eksterne timelærere. Derudover er der fællesfag som er obligatoriske for alle elever.