12. november 2023 - 18. november 2023

Skriv din livshistorie // VENTELISTE

Hjem / Ugekursus / Skriv din livshistorie // VENTELISTE

Få inspiration, tips og gode råd til, hvordan du kan få din historie fra tanke til papir – og måske i bogform. Alle har brug for at forstå, hvad de kommer af, hvad der har formet dem og hvorfor, og alles liv er værd at fortælle om. Når du sætter ord på dine erindringer, får du selv perspektiv og sammenhæng på dit levede liv indtil nu. Fortællingen om dit liv er samtidig en gave for dine børn og børnebørn.

På kurset får du hjælp til at komme i gang med at skrive din livshistorie. Du får redskaber til at kalde erindringer frem, som du troede, du for længst havde glemt og teknikker til at skrive dem ned på en måde, så andre kan have fornøjelse af at læse dem – også selv om du måske aldrig har skrevet før.

På programmet er der også inspirerende foredrag om livshistorie samt andre aktiviteter, der kan være med til at kalde erindringerne frem. Vi får blandt andet besøg af forfatter Jesper Stein, som har skrevet erindringsromanen ‘Rampen’ om sin familie og opvækst i Aarhus og den hudløst ærlige ‘Ædru’ om sin egen alkoholafvænning.

Det er ikke et kursus i slægtsforskning, men har du lavet slægtsforskning, kan du bruge kursets inspiration og metoder til at fortælle historien om slægten. Kurset giver dig værktøjer og mulighed for at få styr på dine erindringer.

Kursusledere

Mona Østerlund

Mona er uddannet journalist og har i mange år arbejdet som freelancejournalist med at skrive artikler, lave kommunikationsopgaver, bogprojekter og undervisning. På Askov Højskole er hun kursusleder på bl.a. livshistorie- , fugle- og vandrekurser. Derudover underviser Mona på højskolens fire ugers prøveforberedende forløb, Springbræt til journalistik.

mon@askov-hojskole.dk

Skriv din livshistorie // VENTELISTE